Thursday, July 26, 2012

Service Point Holmbergs Extends Relationship with Studentlitteratur

Press Release in Spanish (see below for translated version):

Service Point Holmbergs amplía su contrato con Studentlitteratur

- Service Point Holmbergs imprime unos 25.400 libros cada mes o 70 millones de páginas al año, todo en impresión digital y con tirajes reducidos

- El contrato permitirá avanzar en la disminución del almacenaje y del stock de los libros

- Studentlitteratur podrá mantener vivo su catálogo de publicaciones gracias al sistema de impresión por demanda 


4 de Julio de 2012, Barcelona – Service Point Holmbergs anuncia la ampliación de su contrato con Studentlitteratur, una de las editoras suecas más importantes en el sector de la enseñanza, material didáctico, cursos cualificados y literatura especializada. 
Studentlitteratur fue constituida en Lund en 1963. Su volumen de negocio alcanzó en 2011 los 264 millones SEK, su ejercicio récord de facturación. La compañía ha editado más de 25.000 títulos escritos por 15.000 autores. Distribuye 25.000 libros de media a la semana. El nuevo modelo de negocio reducirá muy sensiblemente la cantidad de libros en stock y acelerará la impresión por demanda. 
El contrato de Service Point Holmbergs contempla, además de la impresión por demanda, servicios de impresión y edición de tiradas cortas e incluso de un solo ejemplar. Esta manera de gestionar e imprimir está siendo utilizada cada vez más por empresas editoras, pues favorece la reducción de costes de almacenamiento y el control de stocks, al tiempo de ofrece periodos de entrega más cortos. 
“La ampliación del contrato con Studentlitteratur nos brinda la oportunidad de proseguir con nuestras inversiones con el objetivo de ser el partner líder en “libro uno a uno“sin stock”, afirma Mâns Öland, director de grandes cuentas de Service Point Holmbergs. “La colaboración con Studentlitteratur, una editorial de gran tamaño, es vital para impulsar este modelo de negocio”. 
Ambas empresas vienen colaborando conjuntamente desde hace varios años. Ya en 2008 Service Point Holmbergs recibió el Premio AGI a la Innovación Gráfica por su edición de un único ejemplar.

Press Release in English (using Google Translation):

Service Point Holmbergs Extends Relationship with Studentlitteratur

 Service Point Holmbergs prints about 25,400 books each month or 70 million pages per year, all in digital printing and small runs

 The contract will allow progress in reducing the storage and stock books

 Studentlitteratur can keep alive his catalog of publications thanks to print on demand

July 4, 2012, Barcelona - Service Point Holmbergs today expanded its contract with Studentlitteratur, one of the most important Swedish publishers in the education sector, teaching materials, qualified and specialized literature courses.

Studentlitteratur was established in Lund in 1963. Its turnover in 2011 reached SEK 264 million, its record year of sales. The company has published over 25,000 titles written by 15,000 authors. 25,000 books distributed half a week. The new business model very significantly reduce the number of books in stock and print on demand will accelerate.

The Service Point Holmbergs contract provides, in addition to printing on demand, printing and editing of short runs and even a single copy. This way to manage and print is being used increasingly by publishers, it helps reduce storage costs and stock control at the time of offering shorter delivery times.

"The contract extension with Studentlitteratur gives us the opportunity to continue with our investments with the goal of being the leading partner" book one to one "free stock" says Måns Oland, director of major accounts Holmbergs Service Point. "The collaboration with Studentlitteratur, a publisher of great size, is vital to promote this business model."

Both companies have been working together for several years. As early as 2008 Service Point Holmbergs AGI received the Innovation Graph by editing a single copy.

About Service Point

Service Point Solutions (www.servicepoint.net) provides a comprehensive solution for customers who wish to have all information processed, communicated or managed by a partner. Its 2,140 professionals in 10 countries (Germany, Belgium, Spain, USA,

France, Holland, Hong Kong, Norway, UK, and Sweden) provide products and services through a network of 130 service points and 800 management programs. Service Point Solutions is headquartered in Spain and listed on the Madrid and Barcelona (ticker: SPS.MC).

In 2011 sales amounted to 218.6 M €, 6.4% from fiscal 2010.

For more press information: Miguel Ramos mramos@newsline.es

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