Thursday, October 31, 2013

More information about recent developments with Service Point Solutions (SP is the 2nd largest reprographics enterprise in the world)

In the past two days, I put up two different posts about recent developments with Service Point Solutions.  So, this post is the third in this recent series of posts.

Text from document filed with Bolsa Stock Exchange, document filing date: 31 de Octubre de 2013

In Spanish:

Por la presente, SERVICE POINT SOLUTIONS, S.A. pone en su conocimiento, a los efectos de dar cumplimiento a lo establecido en el artículo 82 de la Ley 24/1988, del Mercado de Valores y disposiciones concordantes el siguiente
HECHO RELEVANTE
Que la sociedad Inmouno, S.L., representada por D. José Antonio Moratiel, tras la venta de la totalidad de sus acciones de la compañía con fecha 25 de octubre de 2013, ha presentado su renuncia al cargo de Consejero de SERVICE POINT SOLUTIONS, S.A. en fecha 28 de octubre de 2013.
Asimismo, les informamos de que D. Jimmie Holmberg presentó renuncia a su cargo de Consejero de
SERVICE POINT SOLUTIONS, S.A en fecha 24 de octubre de 2013.
Sin otro particular, aprovechamos la ocasión para enviarles un cordial saludo.

Google-Translate translation into English:

Hereby, SERVICE POINT SOLUTIONS, SA brought to its attention, in order to give compliance with the provisions of Article 82 of Law 24/1988, the Securities and provisions
Matching the following
FACT
That Inmouno society, SL, represented by D. José Antonio Moratiel, after the sale of the entire Company shares dated October 25, 2013, has resigned the post of Counselor SERVICE POINT SOLUTIONS, SA as of October 28, 2013.
We also inform that D. Jimmie Holmberg presented resigns as Director of
SERVICE POINT SOLUTIONS, SA on October 24, 2013.
Without further ado, take this opportunity to send a cordial greeting.

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Text from document filed with Bolsa Stock Exchange, document filing date: 25 de Octubre de 2013

In Spanish:

Por la presente, SERVICE POINT SOLUTIONS, S.A. pone en su conocimiento, a los efectos de dar cumplimiento a lo establecido en el artículo 82 de la Ley 24/1988, del Mercado de Valores y disposiciones concordantes el siguiente:
HECHO RELEVANTE
Como complemento del Hecho relevante remitido en el día de ayer en el que anunciamos que las entidades financieras (Lloyds Bank, GE Capital, IKB, Calyon, KBC, Deutsche Bank y Banco Sabadell) titulares del préstamo sindicado de Service Point Solutions han rechazado las ofertas aportadas hasta la fecha, queremos aclarar que, tal y como se acordó con las propias entidades financieras, las soluciones aportadas para recapitalizar la compañía iban encaminadas a la recompra del 100% de la deuda en condiciones favorables para la compañía, facilitando a las entidades su completa y definitiva desvinculación del proyecto, dejando a SPS sin deuda estructural.
Teniendo en cuenta la mejora en su situación operativa, el plan de negocio claro y factible presentado en la última Junta General de Accionistas y las favorables condiciones del mercado bursátil, la compañía finalmente optó por presentar dos ofertas basadas en sendas ampliaciones de capital. La primera de ellas contaba con el apoyo de un grupo industrial que garantizaría la suscripción del 60% de la ampliación, convirtiéndose en un accionista relevante para el grupo debiendo la compañía acudir al mercado para la suscripción del 40% restante, implicando la compra de la totalidad de la deuda con dichas entidades por importe de 15 millones de euros. La segunda proponía que la ampliación fuera totalmente suscrita por el mercado, contemplando lógicamente, un mayor precio para los bancos por la recompra de su deuda, ya que incluía el mencionado pago de 15 millones de euros más un importe variable mínimo de 5 millones de euros.
Con el objeto de defender los intereses de sus accionistas, acreedores y empleados la compañía está trabajando en la presentación de una nueva oferta que permita acercarse a las posiciones de los bancos y que mejore claramente su alternativa actual de vender activos.
La compañía tiene previsto informar el mercado en cuanto se tengan noticias acerca de este proceso.
Atentamente,
Service Point Solutions, S.A.

Google-Translate translation into English:

Hereby, SERVICE POINT SOLUTIONS , SA brought to its attention , for the purposes of complying with the provisions of Article 82 of Law 24/1988 , Stock Market and related provisions as follows:
FACT
Complementing the Significant referred to yesterday in which we announced that financial institutions ( Lloyds Bank, GE Capital , IKB , Calyon , KBC , Deutsche Bank and Banco Sabadell ) syndicated loan holders have rejected Service Point Solutions offers provided to date, we want to clarify that , as agreed with financial institutions themselves , the solutions to recapitalize the company were directed to repurchase 100 % of the debt on favorable terms for the company, entities facilitating their complete and final separation from the project , leaving no structural debt SPS .
Given the improvement in its operating status , the business plan clear and feasible presented at the last Annual General Meeting and favorable stock market conditions , the company finally decided to submit two bids based on two capital . The first one had the support of an industrial group that would guarantee the subscription of 60 % of the expansion , becoming a shareholder in the group relevant to the company must go to the market for the acquisition of 40% , involving the purchase of the entire debt with these entities in the amount of 15 million euros. The second proposed that the extension was fully subscribed by the market , looking logically , a higher price for banks to repurchase its debt , as mentioned included the payment of 15 million euros plus a variable amount at least 5 million euros .
In order to defend the interests of its shareholders , creditors and employees the company is working on the presentation of a new offer that allows positions to approach banks and improve current alternative clearly sell assets.
The company plans to inform the market as soon as you have news about this process .
Sincerely,

Service Point Solutions, SA

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