Monday, September 12, 2011

Financial-related Press Release issued by Service Point Solutions on August 31st, 2011

The Press Release was issued in a Spanish language version only (at least so far), and I used Google Translate to create an English language version of the Press Release. When you read the English language version (see down below), keep in mind that Google Translate does not work perfectly.

PRESS RELEASE – IN SPANISH

Service Point logra incrementar un 5% las ventas en el primer semestre del año

El EBITDA ha alcanzado los 9,2 millones de euros, lo que supone un 15% más que en el mismo periodo del 2010.

Uno de los elementos clave en ese aumento ha sido el comercio electrónico, que ya supone el 17% de las ventas de la compañía.

El grupo espera que para el año 2013 este canal suponga al menos el 30% de las ventas totales.

31 de agosto de 2011 – Service Point Solutions SA (ticker: SPS.MC), ha cerrado el primer semestre del año con unas ventas que se han incrementado un 5% con respecto al mismo periodo del 2010, alcanzando los 110,5 millones de euros. Este aumento, unido al control de costes operativos llevados a cabo por la compañía, han logrado que el EBITDA se haya elevado hasta los 9,2 millones de euros, un 15% más que en el mismo semestre del año pasado. El Ebit alcanzó los 4,3 millones de euros, lo que implica una tasa de crecimiento cercana al 80% respecto al mismo periodo del año anterior.

El crecimiento de los ingresos se debe principalmente al aumento de la actividad comercial del grupo en los mercados escandinavos (Noruega y Suecia) y centroeuropeos (Países Bajos y Alemania) donde se han obtenido tasas de crecimiento de doble dígito en las actividades consideradas estratégicas: canal de impresión online, impresión bajo demanda, foto-álbumes y gestión documental para el sector financiero.

A pesar de estos buenos datos y de un entorno todavía débil, Service Point lleva desde 2008 ampliando sus líneas de negocio tradicionales. Una de esas actuaciones consiste en aumentar el peso específico del comercio electrónico dentro de los ingresos de la compañía.

Service Point ha sabido identificar las ventajas de este canal y adaptarlas a su modelo de negocio. Dos claros ejemplos de esto son Zip-Poster en Reino Unido e Idekor en Noruega. Gracias a esta potenciación del comercio electrónico, la compañía ha logrado que en el primer semestre del año las ventas por este canal hayan superado los 17 millones de euros, lo que supone más de un 15% del total de las ventas de Service Point, comparado con un 6% para el mismo período del 2010.

Este dato no hace más que reforzar las acciones que la compañía está llevando a cabo y que tienen como uno de los objetivos principales que en el año 2013 al menos el 30% de las ventas procedan del comercio electrónico.

Service Point Solutions (www.servicepoint.net) es líder en gestión de documentos e información. Está presente en diversos sectores como son la arquitectura, ingeniería, construcción, corporativo, financiero, público y académico. Emplea a 2.400 personas en 9 países (Reino Unido, Estados Unidos, España, Alemania, Países Bajos, Bélgica, Noruega, Francia y Suecia) y tiene un total de 128 puntos de servicio en su red internacional, así como 794 programas de Facilites Management. Con sede central en España, SPS cotiza en la Bolsas de Valores de Madrid y Barcelona (símbolo: SPS.MC)

Para más información:

Service Point Solutions,

S.A. Pablo Divasson del Fraile

pablodivasson@servicepoint.net

Tel +34 93 5082400 / Fax +34 93 5082442

PRESS RELEASE – IN ENGLISH

Service Point manages to increase sales by 5% in the first half of the year

• EBITDA reached 9.2 million euros, representing a 15% increase over the same period of 2010.

• One of the key elements of this increase has been e-commerce, which already accounts for 17% of sales the company.

• The group hopes that by 2013 this channel contributes at least 30% of total sales.

August 31, 2011 - Service Point Solutions SA (ticker: SPS.MC) has closed the first half of the year with sales have increased by 5% over the same period of 2010, reaching 110.5 million euros. This increase, coupled with cost control operations carried out by the company, have achieved the EBITDA has risen to 9.2 million euros, up 15% over the same period last year. EBIT amounted to EUR 4.3 million, implying a growth rate close to 80% over the same period last year.

The revenue growth is mainly due to increased commercial activity of the group in the Scandinavian markets (Norway and Sweden) and Central (the Netherlands and Germany) where rates have been achieved double-digit growth in activities considered strategic: canal online print, print on demand, photo-albums and document management for the financial sector.

Despite these data and a good environment remains weak, Service Point has since 2008 expanded its traditional business lines. One of these actions is to increase the specific gravity of electronic commerce within the company's revenue.

Service Point has been able to identify the advantages of this channel and adapt your business model. Two obvious examples are Zip-Poster Idekor in the UK and Norway. With this enhancement of electronic commerce, the company has achieved in the first half of this channel sales have exceeded 17 million euros, representing more than 15% of total sales Service Point, compared with 6% for the same period of 2010.

This finding not only reinforces the actions that the company is carrying out and have one of the main objectives in 2013 at least 30% of sales come from e-commerce.

Joel’s comments:

Service Point generates a significant amount of its revenue from the A/E/C sector. Nonetheless, there is no mention of business conditions in that sector. Last week, when I was in Prague at an A/E/C conference, I met, and spoke for a while with, the managing director of a large Spain-based Architecture firm. He said conditions in Europe, in the A/E/C industry, are still quite difficult. His firm managed to reach out and win a very large project in Russia. His firm also has an office in Warsaw. Although his firm is based in Spain, he was unaware of Service Point Solutions. I guess SPS needs to do some additional marketing awareness work in Spain, SPS’ home country!

In the Press Release, SPS does not mention “net income” (or “net loss”). Although SPS reports positive EBIT, that does not necessarily mean that SPS earned a bottom-line (i.e., “net profit”). It could well be that expenses for interest and taxes resulted in a bottom-line loss, instead of a profit. I guess we’ll just have to wait and see, when SPS gets around to posting is first half 2011 financial results reports.

No comments:

Post a Comment